Hvordan internettet har revolutioneret verden

Hvordan internettet har revolutioneret verden

Det hele startede tilbage i 1960’erne hvor det amerikanske forsvar etablerede fundamentet til det vi i dag kender som internettet. Dengang var det blot en forbindelse mellem deres computere. Hele ideen bag det var at forbinde forskellige computere og derved data, som derfor ikke kan slettes eller mistes på blot en gang.

Der er sket meget siden 1960’erne. I dag viser tal fra 2010 at hele 91% af den danske befolkning har adgang til internettet.

I dag

I dag kan flere af os ikke forestille sig en hverdag uden internettet. Vi læser nyheder online. Vi ser tv online. Vi ser film online. Vi spiller spil online. Vi snakker FaceTime online. Listen er uendelig og jeg skal nok lade vær med at kede jer med den. Alt vi gør, gør vi online, og mange af de ting vi gør, gør vi med andre, fordi vi kan.

Erhverv

I og med at internettet kan forbinde så mange mennesker og ligeledes oplyse mange mennesker, vil der altid være potentielle kunder på internettet. Hvis din målgruppe som virksomhed befinder sig på nettet, så vil virksomheden forsøge at få dem til at købe deres produkter online. Dette fænomen har medført, at flere og flere shopper online – som har medført at der er startet et utal af jobmuligheder på online platforme, om det er en virksomhed som sælger produkter, services, informationer osv.

Forbrugerens marked

I og med at det er blevet så nemt at starte en forretning, da man blot skal have en hjemmeside, kommer der flere om slaget. Dette gør at virksomhederne skal slås om forbrugerne og ikke omvendt. Derfor anses dagens marked som værende forbrugerens marked. Forbrugeren kan altid gå til en konkurrent, der tilbyder en bedre service eller bedre leveringsbetingelser. Hvis du fx søger et Rionet Hegn, vil du som forbruger have et utalt af muligheder, hvorfor du blot vil vælge det produkt der passer bedst til dig, eller den udbyder af produktet, som opfylder flest mulige at dine krav eller behov.