Får ordet hygiejne en hel ny betydning efter corona?

Får ordet hygiejne en hel ny betydning efter corona?

 

2020 er et år, som mange mennesker ikke vil se tilbage på med stor glæde. En verdensomspændende pandemi, har hærget stort set hele jordkloden og tvunget milliarder af mennesker, til at lave helt om på deres daglige gang. Det har også gjort, at flere produktioner har måtte nedskalere og overordnet forurenet vores planet mindre end forventet. Mange mennesker har indfundet sig med tanken om mundbind og håndsprit, når man som almen borger begiver sig ud i offentlighedens rum. Er det noget som vi ligger bag os efter denne pandemi, eller tager vi det med videre ud i fremtiden.

 

Bliver det et fokuspunkt for virksomheder?

 

Når coronapandemien engang er slut, med at lukke samfund ned over hele kloden, står der mange mennesker i kø, til at komme ud og strække benene igen. Komme ud og opleve verden igen og få de forskellige sanseindtryk udfoldet på ny. Inden længe, vil sådan noget som forlystelsesparker blive fyldt op igen, folk går i biografen og ser film med hinanden og Tinder kan blive en ting igen ude i samfundet. Spørgsmålet kommer til at blive, om cafeer og restauranter stadigvæk vil være omhyggelige med hygiejnen, skal hoteller være ekstra opmærksomme på den hotelservice som de tilbyder og hvad med flypersonale, forventer kunder nu, at der er mere reneligt end nogensinde før? Vi har set den grønne udvikling, er kommet på dagsordenen i Danmark og andre lande. IKEA er begyndt at tage gamle vare tilbage, for at mindske afbrænding og begynde at reproducere ud fra gamle skruer og møtrikker fra gamle produkter. Kan rengøring nu blive en faktor, som bliver forventet af forskellige segmenter? Det er formentlig en fair antagelse, at det kan forekomme i nogle brancher. Det store spørgsmål bliver, hvilket virksomhed, kommer til at bruge hygiejne som en del af en marketingkampagne.