Eventbureauer benytter digitaliseringen

Digitalisering

Digitaliseringen kommer med hastig fart, og dette tager mange af de danske og udenlandske virksomheder til sig.

De nyeste trends vi ser i markedet, er eventbureauer, der begynder at tage digitaliseringen til sig. Full-service eventbureauer hjælper typisk virksomheder med både at planlægge, afholde og markedsføre events for deres kunder, og her kan det digitale platforme og den generelle digitalisering bruges.

Vi har b.la. set Copenhagen Event Company, der er stor stil, begynder de digitale platforme til at markedsføre deres events for deres kunder med stor succes.

Det handler ikke længere om bannerannoncer og kende de rigtige mennesker, men i stor stil omkring at benytte de digitale platforme til at ramme målgruppen og få dem til at deltage i disse arrangementer.

Hverdagen er blevet nemmere

Tidligere kunne det være svært at eventbureauerne at måle deres succes og finde ud af, hvor mange deltagerene, der mødte op til deres arrangementer.

I dag er det blevet en nemmere og effektviseret i forhold, at man hurtigt igennem de digitale platforme (en hjemmeside, en app eller Facebook) kan informere om man deltager i arrangementet.

Når dette er gjort, kan bureauerne hurtigt og effektiv informere om ændringer i arrangementet til de pågældende deltager (selv i sidste øjeblik), hvis der skulle være vigtige informationer.

Det er kun lige begyndt

Digitaliseringen er måske for mange mennesker gået rigtig hurtigt, men vi har kun set toppen af isbjerget.

Digitaliseringen i dag vokser eksponentielt, og dette betyder at vi i løbet af det næste lange stykke tid kun vil se flere og flere virksomheder begynde at benytte disse muligheder til både deres markedsføring, men også i deres daglige arbejde. Hvad enten det er eventbureauer eller andre typer virksomheder.

Du kan læse mere om det her: